Berättelse

Inlägget skrevs: 2009-06-06 klockan: 22:52:40
Redan som liten började jag se spöken, jag visste ju såklart inte att de var spöken när jag var liten, men när jag var tre år gammal såg jag alltid en massa skuggor som flög omkring i rummet på nätterna, dem var precis överallt och flög liksom igenom oss ;s
Men det var inte riktigt det jag hade tänkt berätta om, för jag minns inte så mycket av det från när jag var liten, men när jag gick i trean så började jag se spöken igen, (nu går jag i åttan).

Det hela började med att jag vaknade mitt i natten av en mardröm, jag minns inte vad jag drömde, men jag blev riktigt rädd, så jag gick in till mamma för att lägga mig hos henne. Så jag lade mig i fotänden av sängen och skulle precis dra åt mig täcket när jag såg en hel rad med små korta vita saker som kom in genom altandörren, det var hur många som helst och de gick på ett led efter varandra. Jag blev jätterädd och drog åt mig täcket och sedan gömde jag mig under det medan jag kollade vad spökena gjorde. Först gick de in på toaletten, och sedan in i min systers rum, och därifrån kom dem in i sovrummet genom en tavla, och sedan gick dem ut genom altandörren igen. Det var igentligen inte så läskigt, men det var så det var första gången i alla fall.

Efter den natten hade jag mardrömmar precis varje natt, och jag vaknade alltid mitt i natten, och såg spöken.
Jag kan inte minnas alla olika spöken som jag såg, men några minns jag i alla fall.
Ett av dem såg ut som ett sånt där "lakanspöke" så som man själv ritade spöken när man var liten. Spöket stod utanför min dörr och hade ett ljus i handen. Det såg ut som att det var påväg in i mitt rum, men det bara stod där, och jag blev så rädd att jag knappt vågade andas, jag trodde att om spöket hörde mig så skulle det komma in i mitt rum och ta mig eller något. Jag var ju bara 9 år.
// Nathalie (nnathaliie.blogg.se)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0