Vem vandrar i huset?

Inlägget skrevs: 2011-04-13 klockan: 19:55:50
Jag sov över hos en vän som bor långt ute i skogen, det är en gammal herrgård eller vad man ska kalla det? Stort hus i alla fall med tillhörande ladugård osv. Jag hade fått höra redan innan att det "spökade" där osv, men jag trodde att det var ett skämt. Nu efteråt, så vet jag att det är sant. Varje gång jag varit i det huset, har jag fått huvudvärk - VARJE gång. Men denna gång var han och jag hundvakt eftersom hans föräldrar var bortresta, så vi satt i soffan med alla hundarna och kollade på TV, när alla 3 hundarna ställer sig upp samtidigt och börjar morra mot källartrappen. De gjorde detta upprepade gånger, och min kompis sa åt dem att sluta hela tiden.
Senare när vi gått och lagt oss för att sova (han sov i ena änden av huset med dörrarna stängda, eftersom jag inte kan sova i samma rum då han snarkar så extremt HÖGT, och jag sov i andra änden.) jag låg i sängen och försökte sova, samtidigt som jag kunde höra hans snarkningar från andra sidan huset. Då hunden, som sov med mig i mitt rum ställer sig upp med blicken rakt ut genom fönstret mot ladugården och börjar morra. Jag trodde först den hade sett en räv eller något, men allt var "dött". Jag somnade i alla fall efter en stund, och mitt i natten vaknar jag.
Då hör jag tunga spatserande långsamma steg utanför min dörr. Jag tänker först - ja men det är ju min kompis som kanske klivit upp för att gå på toa eller något. - men så lyssnar jag efter, och hör fortfarande hans snarkningar från andra sidan huset.
Jag berättade detta för honom dagen efter också, eftersom jag fick lite panik när det hände och jag insåg att det inte var min kompis som gått omkring.
Han har även berättat för mig, att en gång när han gick på toaletten som är strax under trappan som går till övervåningen - hörde han fullt och tydligt hur någon gick ned för trappen. Men när han gick ut, var allt mörkt och ingen var där.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0