Välkomnar till andra sidan?

Inlägget skrevs: 2008-07-17 klockan: 17:03:55
Det här hände en kompis;
Hennes farbror (Erik) blev ihjälkörd av en bil då han åkte inlines..
Dagen efter dog hennes farmor i cancer och min kompis höll sin farmor i handen.
Just innan hon tog sitt sista andetag så sa hon "Erik, vad gör du här?"..
Och farmorn hade inte varit "vaken" på typ en vecka och därmed inte sagt något, hon visste inte heller om att hennes son (Erik) dött dagen innan. Alltså måste hon ha sett honom på "andra sidan"? Spooky!

Mottaglig..

Inlägget skrevs: 2008-07-17 klockan: 11:45:14
Direkt lilla syrran är ensam hemma drar hon sina spöken med sig överallt. Häromdagn stod hon i duschen och tyckte att det kändes som nån tittade på henne, då kollade hon och i ett hörn i toan vart dammsugaren står så såg hon en skugga men den försvann så hon tänkte bara - jaha det var väll inget ungefär. men sen efter en liten stund trillade dammsugarslangen ut. Och så var det med det.

När hon satt ensam och spelade Gh så stod en beige gestalt i dörröppningen och tittade på henne. Hon sa att den inte hade nått ansikte men kände att den tittade på henne.

Det är spooky. Min lillasyster kan troligtvis inte stänga va och hon är med om flera liknande händelser varje månad, och helst nere i hennes rum i källaren.

Oförklarliga skuggor

Inlägget skrevs: 2008-07-16 klockan: 11:56:21
Var ensam hemma den kvällen. Föräldrarna var i tyskland och jag satt på övervåningen i mitt rum. Jag kände något, som om någon tittade du vet.. Så jag tittade snabbt mot dörren och jag är så säker jag ssåg en skugga gå förbi. Så jävla läskigt va det med tanke på att jag var helt ensam hemma en sen natt ... :/

har du varit med om något sånt oförklarligt?

Anden i glaset

Inlägget skrevs: 2008-07-16 klockan: 11:50:20
Joo jag har en upplevelse. Tror de måste vara minst 3 årsen nu iaf som jag och min bästan vän fick för oss en kväll att göra anden i glaset.
Vi var ensamma hemma i hennes lägenhet. Vi tog gjorde ett eget sånt där av papper å skrev bokstäver å allt man skulle göra och tog ett litet glas. Sedan tände vi nårgra ljus i rummet de var allt. Detta hade vi testat några ggr innan men inget hade hänt så vi räknade inte alls med att något skulle hända denna gången heller.
Och både jag å linda är väldigt troende på sånt här så vi tog det helt på allvar iaf.
Vi började fråga saker, som är du där? men inget svar, vi höll på en stund..inget hände..
Sen helt plötsligt från ingenstans, började den röra på sig sjukt snabbt åkte direkt till ja när vi frågade en sista ggn.
VI båda bleva lika chockade att den gjorde det, sen kmr jag itne ihåg vad vi frågade mer i början men små saker bara.
Så sa ja till linda händer verkligen detta? för den rörde sig snabbt till svar när vi frågade.
Så frågade jag på skoj, vad har jag på mina trosor? För de visste itne min vän alls, så svara den direkt snobben..det var då ja började bli rädd för det var de jag hade!
Så frågade linda va heter min farmor, och jag visste inte alls det då, så bad ja linda att blunda när hon frågar och får svar, så kollar jag vad som blev svaret, eftersom jag inte visste alls vad namnet var.
Och den skrev rätt namn, linda blundade så hon hade ingen kontroll över vad den skrev, vi började båda nästan grina. Man blev så rädd. Sen kände vi att vi borde sluta..så började glaset dra sig själv utan att  vi frågade något, då den bara skrev svart dam i sängen, ondska. svart dam i sängen, ondska ondska ondska. åter om igen och igen . OCh de läskiga va att vi var i ett litet rum och sängen var preis bakom oss.
Vi försökte fråga vad den menade och varför den skrev så, men den forstatte bara skriva ondska svart dam i sängen. Jag kommer ihåg de så väääl de där sista vi skrek å var livrädda båda 2 å blåste ut ljusen sprang ut te köktet å sköljde ut glaset å la ner allt direkt. Fy vad vi inte kunde sova den natten. Men ingen hände iaf, Men en sak är säker, aldrig mer anden i glaset!!

Fast på bild..

Inlägget skrevs: 2008-07-12 klockan: 22:18:15
För ca 6 år sedan då min kompis vars några av hennes familjemedlemmar är väldigt starkt troende på andar och dylikt, kom hem till mig hade hon med sig ett väldigt intressant men läskigt foto.
Hennes brors dåvarande fickvän hade varit och fotat naturen vid en sjö och till min förvåning hade hon lyckats fånga något. Det var inga orber eller något. Hon fotade i skogen, och i träden, mellan alla grenar och kvistar kunde man se en gammal kvinna. Hon hade slöja på huvudet som var knutet under hakan, håret var uppsatt under slöjan och stack ut lite så som de klädde sig förr.  Man kunde även se massa detaljer. Inte nog med ögon, näsa och mun så kunde man till och med se vårtor.

Då jag såg kortet blev jag häpnad men intresset slog på min nyfikenhet samma gång. Läskigt var det, synd bara att jag inte har bilden själv. Det är nog något de vill behålla själva.
RSS 2.0