Van der Nootska

Inlägget skrevs: 2011-04-19 klockan: 08:00:00

Hej, jag heter Fredrica och är 13 år. Nu ska jag berätta om en upplevelse som jag varit med om på van der Nootska palatset på söder.

Min familj är väldigt kontaktbara till andra sidan, många i min familj har förmåga att känna om någon som inte längre finns t.ex. är i rummet eller liknande ( Även jag har fått den förmågan).

Men nu till saken. Jo, som sagt när jag var på van der Nootska på bal i 27 November så hände något mycket märkligt. När jag och min kusin gick in i det "gröna biblioteket” och ställde oss längst bort i rummet vid ett fönster brevid ett rum som heter Silverkammaren, så (vi var ensamma i rummet) kom en kypare in. Han ryckte till men blev sedan lättad och sa: Jag trodde ni var spöket. Vi blev lite förvirrade och lämnade rummet.

 

Vi kom sedan tillbaka efter en stund och ställde oss vid samma fönster som förut (ingen i rummet) och då "öppnade" jag mig och försökte känna efter om det var någon från andra sidan i rummet . Och det var det. Jag kände en kvinna precis bakom min kusin. Hon var mycket sorgsen hade en klänning med en sån där "puff” bak. Hon var ingen glamourös människa, det kändes nästan som hon arbetade i palatset, hon var även ganska sluten. Min kusin sa saker i stil med: Vad ful du är! Jag tror inte på dig! Men mest för att prova om hon skulle reagera, men det gjorde hon inte. Det kändes som om hon hade fått ta så många smällar att hon inte längre kunde ta några fler. Hon hade stora, nästa läskiga uttryckslösa ögon och bara stirrade tomt i luften.

Vi gick och satte oss någon annanstans i rummet och jag kände då att hon förflyttade sig bakom min kusins rygg. Den här kyparen som hade trott att vi var spöken kom in i rummet igen och då frågade vi honom om spöket. Jag blev chockad av det han sa. Han sa att det var en flickvän till en av herrarna som bott på palatset 1700-talet - 1800-talet. Han bedrog henne flera och att hon av det blev mycket sorgsen. Men han sa att hon mest var i hennes sovkammare på undervåningen (biblioteket ligger på övervåningen), men jag tror att hon ville vakta utanför silverkammaren för att se om han tog med sig någon annan kvinna in dit. Jag har aldrig känt ett spöke så stark förut och jag har aldrig fått det här jag känner bekräftat förut så det var ganska häftigt, att jag inte bara snackar strunt utan att det verkligen är sant.

Postat av: johanna

jävlar va läskigt

2011-06-02 @ 23:36:35
URL: http://jojo.blogg.se/
Postat av: johanna

min morfar dog förra året typ och hoss han liktade där lite specielt lite sött typ och nu eller inte just nu men ibland så känner vi hans lukt som var i hans gamla hus innan så precis vid en dör vid toan då var lukten där men om man typ går lite fram såså känner man inte lukten längre utan det ee bara på ett ställe

2011-06-02 @ 23:40:13
URL: http://jojo.blogg.se/
Postat av: nelly

gud vad läskigt! jag skulle inte vilja ha sånna förmågor för att jag vågar inte vara så nära spöken och andar! Jag är skiträdd för dom!

2011-06-21 @ 19:14:22
URL: http://doggyfriend.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0