Berättelse!

Inlägget skrevs: 2009-08-21 klockan: 19:52:18
Det var nu detta sommmalov det hände, jag och min pappa hade lovat farmor och farfar att vi skulle lägga om golvet i deras sovrum så vi åkte dit när min pappa hade fått semester och vi jobbade på. Men sen mot kvällen så la vi oss på övervåningen där vi brukar sova och även det rum som pappa hade som sovrum när han själv var barn och bodde hemma.

Jag vaknade på natten och det kändes som nån höll om mina fotleder, jag sparkade till med benen och känslan försvann. Jag låg vaken kanske en halvtimme sen somnade jag om. när ja vaknade så låg jag ovanligt långt ner på sängen men ja tänkte väll inte så mycket på det då.

Sen hände det några fler nätter vi sov där men sen när vi hade åkt hem så frågade ja min pappa om han nånsin hade känt något liknande och då berättade han att när han var i min ålder när han bodde hemma så hade han känt samma sak fast samtidigt så hade han dragits neråt nästan av sängen. Det hände han nån gång i veckan i över en månad.
Men en natt så ledsnade pappa på att ständigt bli väckt av samma sak så han satte sig upp och sa ganska argt rakt ut i luften nu få det fan vara nog och sen hade han inte känt det nått mer.

Och så berättade han även att när han var mindre så hade man hört steg från övervåningen som började längst bort i den avlånga hallen men som sen gick närmare och närmare trappen och så hörde man några steg i trappen sen vart det helt tyst igen. 

/Danne (fisken)
lasinte.blogg.se
RSS 2.0