Berättelse

Inlägget skrevs: 2009-06-06 klockan: 22:53:15
Ett annat spöke jag såg, såg precis ut som min styvpappa. Jag vaknade mitt i natten, av en mardröm igen, och av ren reflex så tittade jag ut i hallen, och då såg jag min styvpappa stå utanför toaletten, han stod liksom längs med listen vid dörren och huvudet hängde neråt som om han var ledsen eller något. Det enda jag tänkte när jag såg honom var "Vad står han där för?" Men jag brydde mig inte så mycket om det utan somnade om, men vaknade efter ett tag igen, och precis som andra gången, så tittade jag ut i hallen av ren reflex. Och han stod kvar. Då blev jag rädd på riktigt och insåg att det knappast var en människa som stod där, han lyste helt vitt och han lyfte på huvudet och såg rakt på mig. Jag blev så rädd att jag fick dra täcket över huvudet och hålla för munnen för att inte skrika, jag ville ju inte att spöket skulle höra mig!
Ett spöke minns jag extra tydligt, och jag minns drömmen jag drömde innan jag vaknade.
 
Jag drömde att jag skulle åka någonstans med min styvpappa, så vi satte oss i bilen och körde, men helt plötsligt så stod jag i en skog och det satt en annan tjej i bilen som såg precis ut som mig. Hon hånlog åt mig och sedan körde bilen iväg. Jag visste inte vart jag var någonstans, så jag började springa i skogen för att hitta ut, och då kom det en stor björn som började jaga mig. Han hoppade och gjorde någon slags brottargrej med armen och skulle hoppa på mig med armbågen, om ni fattar? I alla fall så hann jag springa undan och björnen mosade en trädstam istället. Jag sprang och sprang och helt plötsligt så var jag inne i ett barnrum som var fullt med leksaker. Det var en massa tennsoldater och de började skjuta små eldbomber på mig, och sedan började hela rummet brinna och jag skulle antagligen ha brunnit upp.
 
Men så vaknade jag och då såg jag en tjej på mitt golv i mitt rum, det var en balettdansös som stod och snurrade på mitt golv, och varje gång hennes ansikte snurrade mot mig, så tittade hon mig rakt i ögonen, och hon såg verkligen hemsk ut i ansiktet, jag blundade och tittade igen, men hon stod kvar, hon försvann liksom inte. Men så fick jag tag i lampknappen och tände lampan, då försvann hon.

// Nathalie (nnathaliie.blogg.se)
Postat av: Dina

uh!det där med balettdansösen var ju sjukt läskigt! är detta verkligen sant! jag tror dej om du säger att det är det! jag tror på sånt där

2010-04-20 @ 16:39:28
URL: http://blaackapple.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0