Stoppa blod

Inlägget skrevs: 2008-04-27 klockan: 20:09:47
Min bror slog hål i huvudet när han var liten och blödde enormt mycket. Min mamma och farmor försökte med alla världens knep att stoppa blodet men lyckades inte. Min farfar kom då hem från skogen, la händerna på stefans huvud,sa något som ingen annan kunde uppfatta och då stoppades blodet. Sant eller falsk tänker ni.
Jag tror på det eftersom att det är min mamma och pappa som varit med om det. Varför skulle dom hitta på det?
Postat av: Linnéa

Jag tror deffenitivt på att det finns folk som kan stämma blod. Min Pappa är från Lappland och det har funnits personer med den förmågan där. Min Farmors morbror var den sista och min farmor har själv sett han stilla blod på hennes bror. Farmorsmobror trodde att min pappa kunde ha förmågan men han dog innan han han berätta hur man gjorde. Även andra saker ska de i släkten kunnat och min pappa har/har haft en hel del speciella förmågor

2008-12-23 @ 23:21:51
Postat av: Spajd

Självklart går det inte att stoppa blod genom att rabbla en ramsa, lika lite som att salt kastat över axeln stoppar otur.



Kroppen har däremot en förmåga att dra ihop blodkärl vid skadade områden, om flödet inte stoppats av normal koagulation med "skorpa". Det skulle ske oavsett om man rabblar en ramsa eller inte, men ses som "bevis för Gåvan" av vidskepliga när det skett.



Ingen schaman i världen skulle kunna stoppa en brusten kroppspulsåder, för där skulle nämligen kroppens egen blodstoppningsförmåga inte fungera.

2010-06-12 @ 01:43:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0