Dröm eller verklighet?

Inlägget skrevs: 2008-04-28 klockan: 21:21:15
Detta kan bli lite rörigt, men jag försöker skriva så ni förstår...

Jag gick ner till Af för att lämna in lite jobbansökningar, men det var ju långfredag så det var ju såklart inte öppet.
Då jag kom hem gick jag och la mig för jag var ju så trött, jag klev ju upp tidigt.
Jag somnade då nåt program gick på tvn, sen vaknade jag och då gick Ellen DeGeneres show på tv, men jag somnade om.

DRÖM
Då drömde jag att jag var vid matexparkeringen då nån kille sprang förbi mig och brorsan och såg ut att ha jätte bråttom.
Då frågade jag Matte om han trodde att den där killen skulle me bussen, vi anade det och började prata om då bussen gick och så, jag minns att jag kollade på klockan och den var typ 17 minuter över nånting, Vi pratade iaf om det där.
Men så tänkte jag, men hallå de går ju inte att prata med Matte nu, jag är på mitt rum och Matte är på sitt. (även fast ja inte var det)
men sen tänkte jag, nä men de är en dröm så det går.

VAKEN

Så vaknade jag, men somnade om lika fort igen.

DRÖM

Jag tänkte på de där me bussen igen i drömmen
sen vaknade jag
och somnade om igen.

Jag låg intill väggen och såg väggen varje gång jag vaknade.

DRÖM

Sen helt plötsligt så åkte ja bil, jag skymtade något framför mig ovanför vägen, något vitt men kunde inte tyda det.

OCH NU vet jag inte om jag vaknat eller om jag sov.

Sen va ja i min säng igen.

jag tror jag drömde att jag såg en pojke, typ i genomskinligt vitt.
så vaknade jag
(tror jag)

Sen så somnade jag om, och så dök den där lilla pojken upp igen
och då kunde jag inte bli av med honom, jag kollade rakt in i väggen där jag låg , och typ försökte vakna riktigt, men de gick inte jag typ började skaka och pojken kom närmare och närmare mig och hörde jag ett barnskratt.
Pojken rörde sig som om han var på bild helt stilla och rörde inte en enda min, så skrattet var liksom ljud runtom mig.

Jag fick panik, tänkte typ. Fan det spökade inte här förut men nu gör det det, nu händer det mig.
Jag kunde inte göra nånting, jag ville skrika, jag ville sparka i väggen, men de gick inte. För jag var helt fast, inte en enda rörelse kunde jag göra, jag bara låg och skakade.

Sen helt plötsligt ligger jag bara där helt vanligt och kollar rakt in i vägggen.
Jag vet inte vad de var, ja vet inte om jag var vaken eller om jag sov.



Det var skrämmande!!

Nu ställer jag mig frågan nästan varje dag; var det en dröm eller verklighet?
Postat av: Lisa

Shit.. det där lät verkligen läskigt.. och overkligt.

2008-07-15 @ 23:25:19
URL: http://lisabjernhagen.blogg.se/
Postat av: Em

Hej! Tror det du hade var en sorts lustig vakendröm som jag hade som barn flera gånger. Ibland låg jag vaken och stirrade på saker, tillochmed rörde mig, men de försvann inte. Ibalnd hörde jag barn som skrattade och vinden som blåste. Hade en liknande nyligen då jag vaknade och somnade om hela tiden, men så fort jag somnade så kändes det som om någon drog i mitt täcke och skakade om mig. Hörde också någon prata rakt in i mitt ena öra. Är rätt övertygad om att jag sov, men efteråt var jag inte så säker på det. Det kändes som jag hade varit vaken. Har en annan kompis som varit med om likande saker. Tror att man är lite mitt imellan sovande och vaken.

2008-07-18 @ 14:47:20
Postat av: CarroBarro

Det där kallas Sömnparalys, det är typ att hjärnan har vaknat men inte kroppen, så man hallucinerar och hör saker som egentligen bara är inbillningar.. jag brukar få det ibland.. som t.ex en gång kunde jag inte röra mej hur mkt jag än försökte.. så det var typ en trollkvinna som kom sakta mot mig och andades tungt... väldigt läskigt... visste inte var det var förrut, men sen har ja läst väldigt mkt om det.. det blir så att man hallucinerar om man skrämmer upp sig själv.. om man bara tar det lugnt och slappnar av o tänker "det e snart över" så brukar det inte hända så mkt...

2008-09-28 @ 14:42:55
Postat av: Lena G

det verkar vara en kompliserad dröm. men jag tror att det sista när du inte kunde röra dej är en grej som kan hända när kroppen sover och ditt medvetande är vaket. det finns många som kan gå ur kroppen när de sover, många minns andra inte. men många har känt av det utan att veta va det egentligen är! som ett exempel,du vaknar till med ett ryck för det känns som om du faller eller missar ett steg. det är när "själen/medvetandet" kommer tillbaka till kroppen och gör en inte så smidig landning ;)

när du skrev att du inte kunde prata med Matte för han var på sitt rum så kan du ju ha varit där ändå eftersom det kändes som att du kunde göra det.

2009-01-30 @ 23:22:16
Postat av: amira

hej!

vill bara berätta att för 4 år sen så har min mamma gått bort och sen dess har jag drömt om märkliga saker och hon var med i alla mina drömmar. I alla mina drömmer så visar min mamma allt som kommer och ske och allt som ska hända. I vissa av mina drömmer så har jag sett de i verkligheten och det skrämde mig jag visste att jag har varit med det här tidigare men jag var jätte rädd och intalade för mig själv att det är inte sant. En gång så hade jag drömt om att en av mina kompisar hade varit med en bilolycka och det hände på riktigt men han blev inte alvarligt skadad det tack och lov så blev det mindre skador. Jag har aldrig berättat detta för någon och jag vet inte hur jag ska berätta.Det skrämmer mig verkligen och jag vet inte vad jag ska göra......

2010-03-04 @ 17:27:01
Postat av: My Karlsson

Tycker mycket om det du skrivit! Roligt att se lite prima saker och inte endast det vanliga grejerna som man kan läsa om hela tiden. ;)

2010-09-29 @ 10:44:30
URL: http://royalorchidholidays.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0