En värmande hand till hjälp.

Inlägget skrevs: 2011-04-13 klockan: 19:57:42
Min farmor dog för något år sedan, och tiden efter så hade min syster en lägenhet inne i stan. Jag bodde där när hon inte var hemma, och jag brukade undvika att gå genom hennes hall eftersom det alltid kändes som att det stod någon där och kollade på mig.
En natt i alla fall, så sov jag (brukade alltid ha 2 täcken på mig eftersom jag lätt fryser när jag sover) och jag är i ett halvvaket läge, där jag tänker att "SHIT, det är snorigt varmt!" men jag gör inget åt det, och fortsätter att sova. En stund senare vaknar jag igen, det är inte varmt längre... men täcket känns helt plötsligt väldigt tunt. Så jag öppnar ögonen och upptäcker att jag bara har 1 täcke på mig, samtidigt som jag ser att det är perfekt utbrett över mig i en fyrkant (det var täcket jag hade överst), inga knölar eller struligt någonstans alls. Jag börjar fundera "vart fasen tog det andra täcket vägen?!" så jag sätter mig upp och kollar nedanför sängen, vänster om sängen... när jag kommer till högra sidan, ligger täcket där bredvid på golvet i en perfekt liten hög - som att någon nästan vikit ihop det efter att den tagit bort det från mig. Tänk även på att detta var täcket som jag hade UNDERST. Jag kunde inte hitta någon förklaring. Hur kunde det undre täckte ligga så perfekt bredvid sängen, och hur kunde det övre täckte ligga så perfekt på mig? Utan någon anledning så tänkte jag direkt på min farmor - eftersom hon ALLTID brukade gå och bädda om mig/ta bort filten osv på natten när jag sov och svettades. Hon gjorde även detta när jag blivit äldre och hälsade på henne. Någon förklaring till händelsen har jag fortfarande inte hittat, eftersom jag heller inte går i sömnen - så jag väljer att vilja tro, på att det var min farmor som kom och ville vara snäll med mig. Jag blev ju inte rädd heller, kände mig väldigt trygg och bara lite förvirrad över hur det kunde ha gått till som.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0