Berättelse

Inlägget skrevs: 2010-03-07 klockan: 18:02:28
En annan gång då jag inte hade hund alls i huset så låg jag och sov men vaknar av att "någon" väcker mej, tittar upp och ser en manlig svart skepnad som står vid min sängkant, blev först lite förvirrad och trodde att jag drömde men gnuggade ögonen och tittade igen han var kvar, men eftersom jag levt me spökena i mina föräldrars hus sedan jag var 8 (nu är jag 19) så är jag inte lika rädd, sa bara till skepnaden lite irriterat och sömnig "men komigen jag vill sova va fan, dra!" sen blundade jag och efter ett tag tittade jag och han var borta men jag kände ändå en viss oro och la mej längst in mot väggen och somnade sedan.

Ibland vaknar mamma av att en tjej står vid hennes sängkant och säger "mamma", hon hör att det inte är jag eller ser ut som jag så hon blir lite förvirrad, en gång mitt i natten hörde hon hur samma tjej ropade MAMMA från vardagsrummet, hon gick dit och försökte tända lampan men det gick inte och det var ingen där heller, då gick hon på toa och sen så hörde hon nått i vardagsrummet och gick dit igen och försökte tända lampan och då gick det men ingen var där. När jag ändå är igång så kan jag berätta att det är "någon" som går i korridoren mellan ytterdörren/hallen och vardagsrummet på nätterna samt drar ut stolarna och under en period vaknade jag alltid halv 4 på natten.

Berättelse

Inlägget skrevs: 2010-03-07 klockan: 18:02:00
Till att börja med så händer det mej spökliga saker hela tiden, jag bor just nu i en etta i högdalen med min pojkvän men det är inte där det händer saker utan i mina föräldrars hus som jag bodde i förut och kommer bo i nu efter nyår en månad. Det är så att det händer massa saker i huset. Ett riktigt spökhus för det är 3 våningar och över 300kvm stort och huset bakom vårat är igenbommat för att ägaren drog då hans fru dött och han sa att hon spökade och att han vägrar sälja huset.

Till att börja med har vi inte haft en enda hund i huset som inte reagerat på saker och ting, senast jag var hundvakt åt en labbe så ställde han sej och stirrade mot matbordet i vardagsrummet. Först trodde vi att han ville ha maten som stog kvar från middagen så vi tog bort den men sen fortsatte han stirra och sen kom han till mej och buffade på mej men när jag gick till stället bakom bordet där han stirrade så började han skälla och grymta så det slutade med att jag fick gå ut med hunden på promenad 3 gånger innan han gav upp. Min brorsa blev jätterädd och sa upprivet till mej att ta bort hunden från vardagsrummet. Samma natt så låg jag och sov med hunden i mitt rum och sen helt plötsligt reser han sej upp, hoppar ner från sängen och skäller ut i stora rummet som är utanför mitt rum och sedan sa jag åt honom att gå och lägga sej men han lyssnade inte och sedan morrade han och sprang iväg igenom rummet och skällde ner i trappen sen sprang han efter och jag ville ju inte väcka hela huset så jag skrek åt hunden att komma tillbaka. efter ett tag kom han tillbaka men kollade bakom sej hela tiden som om någon fanns där. Stängde sedan dörren till mitt rum och sedan var det lugnt.
RSS 2.0