Berättelse

Inlägget skrevs: 2009-11-18 klockan: 19:00:53
När jag va mellan 13-15 år gammal så bodde jag i en lägenhet i sthlm tillsammans med min mamma och min lillebror bodde hos oss varannan helg. Och det spökade garanterat i denna lägenhet.
Det började med en dag när jag satt i mitt rum och gjorde läxor, då taklampan helt plötsligt släcktes, jag trodde att det va min mamma som skojja med mig, men hon förstod inte vad jag prata om, struntade i det och fortsatte göra läxorna, och lampan släcks igen, då blev jag rädd. Det fortsatta hända en massa grejjer i lägenheten.


En morgon när jag vaknar och kollar mig i spegeln så har jag rivmärken i hela mitt ansikte och såren är variga, och dagen efter så va dom helt borta, inte ett märke hade jag kvar i ansiktet. 


Min mor ligger i soffan och sover, och vaknar upp mitt i natten av att någon/något tar stryptag på henne, fast det inte finns någon framför henne.


Min lillebror hade ett eget rum, men eftersom att han bara va hos oss varannan helg så brukade vi jämt ha den dörren stängde. Rummet låg brevid mitt rum, och så när jag går förbi en dag, så hör jag en jätte fin melodi som spelas på piano komma innefrån det rummet, konstigt tänkte jag, då vi inte ens har något piano, jag gick fram till dör ren för att öppna, men dörren va låst. Jag ropade på mamma, och hon försökte oxå öppna , men det gick inte att öppna dörren, och pianomelodin bara fortsatte, det hände 2 gånger.


I vardagsrummet hade vi 3 olika soffgrupper, (vardagrummet va stort) och när jag och mamma kom hem en dag, så låg en soffgruppen inne i min mammas sovrum, och ingen hade varit hos oss, det va ju bara vi 2 som bodde där.


Det va lite om vad jag har varit med om, och när man berättade för sina vänner trodde dom inte alls på en, förren dom själva va hemma hos mig och fick vara med om det själva, för det hände alltid något nytt varje dag!

Jeanette
cornetto86.blogg.se

Dålig uppdatering

Inlägget skrevs: 2009-11-17 klockan: 19:32:25
Jag vet att det är dålig uppdatering här i bloggen men jag får ju inte in några historier tråkigt nog. Jag ber därför er att hjälpa till, ni vill nog läsa dessa upplevelser lika mycket som jag så det vore jättegulligt om ni kunde berätta om denna sida och få folk att lämna in deras möte med det övernaturliga.

Jag är inte den som vill spamma bloggar, mail och grejer för att få besökare eller kommentarer, jag gillar dem inte och därför gör jag inte det själv. Det förstår ni nog..
Jag har ju 13 prenumeranter, ni vill väl se mera? Snälla hjälp mig då att berätta om bloggen så vi får in fler historier.
Sedan att Annies spalt inte funkar har vi ju märkt, pga vissa omständigheter. Jag hoppas att vi kommer igång med den så snart som möjligt men självklart måste hon få göra det i sin takt. Spännande spalt skall det bli minsann.
Hoppas ni har en trevlig vecka nu och snälla, för alla intressenters skull, berätta om denna sida!
Sleep tight!
RSS 2.0