Jag har en historia att berätta, hur hamnar den i bloggen?

Inlägget skrevs: 2010-09-27 klockan: 17:01:58
Har du en historia att dela med dig utav så får du jättegärna skicka in den till spökbloggen.
  • Du får själv välja om du vill vara anonym eller inte, vill du bli länkad får du även det.
  • Du får gärna döpa historierna själv.
  • Du får gärna skicka med en bild som passar historien du delat med dig, om du vill. Människor har en tendens att dras till inlägg med bilder.
  • Har du inte varit med om något själv får du gärna dela med dig utav någon närstående om du vill, men då måste du ha dess medgivande.
Hur gör jag?
  1. Skriv ner din historia och skicka den till [email protected].
  2. Du får ett bekräftarmail om att jag tagit emot och läst den och jag skriver om jag publicerar den på en gång eller inte.

Har du andra önskemål eller frågor så får du även maila och fråga eller kommentera. Dumförklaringar, smutskastning och dylikt accepteras inte, då kan du lika gärna lämna bloggen! :)

Små saker kan bli stora efter ett tag?

Inlägget skrevs: 2010-09-27 klockan: 16:31:21


Vi har ganska nyligen flyttat in i en ny lägenhet, allting känns jättebra. Ljust och fint, härlig harmoni och stämning men samtidigt händer små små saker här.

Jag kan inte finna logiska förklaringar. Jag satt i soffan med datorn i knäet, jag var ensam hemma och hör att någonting stöter till sminkbordet.  Det liksom knäppte till och ansiktskrämen som står ute i hörnet av bordet svajde till, det hände två gånger på samma dag.  Jag har försökt "debunka" det, stampa i golvet, gå förbi osv. visst svajar krämtuben men det knäppande ljudet innan då? Begriper inte. Det har inte hänt igen.

Däremot kan man höra att någonting ramlar på nätterna, det hade varit helt logiskt om jag precis varit där och flyttat omkring och den på naturligt vis ramlar ner men inte då man inte är där?

Även idag hände något, jag satt på samma plats idag, i soffan med datorn i knäet, jag höde att någonting rörde på sig precis bredvid mig men jag kunde inte se det.

Det måste ha varit något vid flyttlådorna som står i hörnet, men just vilket objekt som rörde sig har jag ingen aning om. Allting som händer försöker jag hitta en logiskt förklaring till, för jag är inte den som hör något och direkt tror att det är något övernaturligt, då skulle nog det spöka överallt ;)

Detta är ju som småsaker och jag tror att många har väldigt svårt att tro att det är någonting övernaturligt, men vem säger att det inte är det? Vem har beviset att det inte finns andar, spöken eller vad man nu vill kalla det? Jag tror själv att många upplever det, men förtränger och glömmer bort, för att de vill inte tro på det.

Vad tror du?

Spöke eller en fluga?

Inlägget skrevs: 2010-09-27 klockan: 13:11:57




Ibland kan det vara svårt att avgöra vad som faktiskt är en logisk förklaring eller om det faktiskt kan vara något övernaturligt. Man väljer faktiskt sin tro själv, vad man vill tro på och ingen skall behöva dumförklara en just pga det, eller hur?

Jag själv har gjort mitt val, men istället för att berätta för er så skulle jag vilja höra din åsikt, vad tror du? (inga dumförklaringar eller smutskastningar tack!)

Spökbloggen - Nystart!

Inlägget skrevs: 2010-09-24 klockan: 13:56:07



Nu när hösten tagit ett kliv in och mörkret allt tidigare börjar dra in på kvällarna tänkte jag att spökbloggen behöver startas igång igen.

Jag hoppas på många mystiska berättelser från er, bloggen är dock inte så välkänd så det kan bli lite knapert i början men jag ska se till att få in några smaskiga historier. Jag själv har flyttat in till en ny lägenhet och har  börjar upptäcka några små underliga saker. Saker som egentligen skulle kunna avslöjas men då skulle det inte vara lika roligt, eller hur?

Vad det är för saker som hänt kommer jag berätta senare framåt i bloggen, kanske den även skall få ett designlyft, vad tycker ni?

Vi välkomnar in hösten och mörket med tända ljus!

Vem vred stolen?

Inlägget skrevs: 2010-09-24 klockan: 13:33:34
Hej mitt namn är Angelica och bor i södertälje i ett gammalt hus.

Hela familjen har varit med om olika saker under åren vi bott här nu, det var en tid jag vaknade varje morgon kl 4 och datastolen stod vriden mot mig. Detta kollade vi noga senare och såg till att datastolen var vänd mot datorn men den vred sig.

En natt för inte så länge sen så trodde jag att någon av mina föräldrar gick på toa hela natten för dem spolade hela tiden, men på morgonen frågade jag vad dem höll på med och då hade dem inte gått på toa alls.

Sedan har min pappa varit på toa och lysknappen åkt upp och ned men ljuset har varit på hela tiden.

När vi bodde i en annan lägenhet förut så satt jag och min kompis och kollade på tv så hörde vi något konstigt men visste inte vart kom ifrån.
Efter vi hade stängt av ljuset på tv.en ett antal gånger så gick vi till vår gamla radio som måste ha batterier eller kontakt i men som INTE funkade ihuvudtaget för den skulle skrotas lät och jag och min kompis fick panik!
RSS 2.0