övernaturliga saker händer

Inlägget skrevs: 2009-03-09 klockan: 13:17:38
Jag har bott i ett hus där det spökade. Det var en dam och en liten flicka. Damen var inte elak men inte heller speciellt vänlig och flickan var lekfull. Jag har så mycket att berätta att jag inte vet vad jag ska börja och vissa saker är det en hel berättelse och ibland är det bara saker som de gjort.
 
När jag, min syster, min bror och min systers kompis var ensamma hemma en gång och de skulle vara barnvakter åt mig och min bror (vi var då ca 4 och 6år) så hörde vi en massa steg. Det lät exakt som om någon gick runt i huset. Vi blev så rädda att vi låste in oss på toaletten allihopa och satt där i ca en timme tills våra föräldrar kom hem, och utanför hörde vi hela tiden fotsteg.
___________________________
 
Charlie min bror hade en kulram som stog på fönstergaveln. Han var väldigt liten då så han kunde inte nå till den själv. Men varje dag låg den ändå på golvet som om någon tatt ner den och lekt med den.
___________________________
 
Mamma och pappa hörde massa trippande steg från övervåningen en gång när vi gått och lagt oss. Självklart trodde dem att det var vi som sprang omkring men när de kom upp och tittade låg vi och sov i våra sängar
___________________________
 
När charlie var liten, bara något år så kollade han helt plötsligt ut mot hallen, pekade och sa ; kolla tanten
___________________________
 
Mamma och hennes kompis satt i vardagsrummet och våran hund och kompisens hund var också där. Mamma och Zanna som hennes kompis heter satt och pratade när hundarna helt plötsligt lyfter huvudet samtidigt och följer något med blicken. Mamma och zanna blev lite halvrädda och sa högt; är det någon här så visa det. och rätt som det var så lät det som om någon öppnade vår stora ekdörr och bara slängde igen den!
___________________________
 
En gång i vårat hus som vi flyttade till efter att vi hade bott i huset där sakerna ovan hänt så hände det en jättekonstigt grej. Vi satt i bilen och körde just in i carporten när det ringer från mamma mobil - hemifrån. Hon svara men det är ingen i telefonen, vi tänkte att det var någon i familjen som inte var med som såg att vi kom och därför la på. När vi kommer in ropar vi hej men får inget svar, för det är ingen hemma. Men så hör vi fotsteg på övervåningen och vi går bakom hundarna upp för trappan och kollar igenom huset, rädda för att det skulle vara tjuvar, men det finns inte en människa i huset..
___________________________
 
I huset vi flyttade till där efter så har jag  varit med om tre saker.
Jag stog i köket och bredde en macka jag kollar mot min döda mormors porträtt och ser en mansskugga springa in i den. Han såg ut som en "detektiv" med en lång kappa och en hatt. Jag blev självklart livrädd och hoppade till just när det händemen efteråt var det inte läskigt!
___________________________
 
En andra sak utav dessa tre sakerna var att när jag låg och sov vaknade jag av att någon petade på mig, men ingen var i mitt rum när jag vaknade, men jag kände fortfarande trycket där någon petat..
___________________________
 
Den tredje saken som hänt var när jag var hemma och pappa och charlie med. Pappa och charlie satt i matsalen och jag gick runt. och så började det låta som om det var världens disco i vardagsrummet. Jag går ditåt och såfort jag sätter min fot på tröskeln så blir allt tyst och som vanligt igen.

www.Booak.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0