Min döda gammelfarmor

Inlägget skrevs: 2009-03-11 klockan: 17:52:15
Detta hände min mamma för ett antal år sedan.
Det var en varm sommarmorgon och mamma hade tagit sovmorgon till klockan nio, vilket är mycket när man har småbarn. Hon gick ner på nedanvåningen och in i lekrummet för att hälsa på min lillebror som inte var mer än två år. Hon rufsade om i hans lilla kalufs och sade:
"Hej älskling"
Då vände han sitt ansikte mot hennes och sade med oskyldig barnaröst:
"Farmor död"
Mamma blev förvånad och var tvungen att fråga vad han just hade sagt, men fick samma svar. "Farmor död"
"Nej lilla gubben." sade hon och log och gick mot köket för att äta sin frukost. Hon sade godmorgon till pappa och tänkte inte mer på vad som just hade hänt.
En kvart senare ringde telefonen. Det var min farmor som berättade att min pappas farmor hade gått bort under natten, hon hade varit sjuk en tid. Mamma drog in andan och fick rysningar längs ryggraden. "Hur kan det vara möjligt?" tänkte hon och sneglade mot lekrummet där min lillebror lekte med sitt lego. Hur kan det vara möjligt?

http://linneahasselgren.blogg.se/
Postat av: Gästbloggarn Anna Maria

Sånt här är ju väldigt vanligt att det händer just små barn, då barn är mer mottagliga för andliga energier. Dom kan se och höra saker som vi äldre kanske inte ser. Därför ska man vara väldigt uppmärksam, tycker jag, om vad barnen ser och hör. Kanske ibland ta dom på allvar som just i det här fallet. Har lillebror sett eller hört något mer i sitt liv?

2009-03-11 @ 19:27:01
URL: http://annamariajacobson.webblogg.se/
Postat av: mimi

ååh fy så läskigt! sitter ensam hemma i min lägenhet nu och fick rysningar! blev tvungen att höja volymen på tv:n.... :o



jag skickade ett mail till dig om min egen spökhändelse :)

2009-03-12 @ 19:43:43
URL: http://mmmimi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0