Berättelse

Inlägget skrevs: 2009-03-07 klockan: 15:43:08
Vi renoverade huset för några år sedan, ca. 5 år sedan, och det var då det började hända lite saker hemma. Alla i familjen har hört steg på vår altan och vi har alla sett skepnaden av en man som går förbi. Vi har ju då alltid trott att det är grannen som kommer för att hälsa på, men stegen försvinner och ingen kommer.
En dag då jag stod i badrummet och höll på vid spegeln, hör jag steg på altanen. Våra badrumsfönster är lite suddiga, för att folk inte ska kunna titta in, så jag såg inte hur personen såg ut. Men jag såg att det var en blond tjej som småjoggade förbi fönstret. Det fönstret är väldigt nära hörnet av huset och på nästa vägg fanns ett annat, så jag väntade på att se personen springa förbi där med. Men när tjejen kom till hörnet av huset försvann stegen och ingen kom. Jag gick ut till min mamma för att fråga om antingen hon eller min syster varit ute någonting, vilket egentligen var ganska dumt. Ingen i min familj är blond.
Ett gammalt grannpar kom hit för några månader sedan med en bild av mannen som byggt vårt hus och hans fru. Min syster är stensäker på att det är mannen på kortet hon har sett, eftersom hon känner igen hans kroppsform. Jag har ju som sagt inte sett hur tjejen som sprang förbi såg ut, men jag kan inte titta på kvinnan på kortet. Jag får jätteont i magen och mår dåligt, så jag är ganska säker på att det var hon.

http://beatricehagglund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0