Fler i en..

Inlägget skrevs: 2008-09-17 klockan: 23:51:22
Nu skriver jag ett långt inlägg om saker som hänt mig och min familj.

När vi nyss hade flyttat in i det här huset så satt jag och lekte i mitt rum (var kanske 11 år). Hade lämnat dörren öppen och tittade bort en liten stund, och sen var den stängd. Tyckte det var konstigt eftersom jag frågade mamma direkt efter om hon varit där uppe, men det hade hon inte. Inga andra fönster eller dörrar var öppna så det hade blivit korsdrag.

Kvinnan som bodde här tidigare hade ramlat ner för trappen en gång. Hon sa att det kändes precis som att någon knuffade ner henne. Min mormor ramlade ner för trappen förra året, och gissa vad hon sa? Att det kändes som att någon lagt händerna på hennes rygg och puttat ner henne.

Mamma berättade till mig om en sak morfar hade varit med om. (Han är väldigt allvarlig av sig och skulle knappast erkänna något sånt här för många.) I huset han bodde i för ganska länge sen så hade han en dag tänkt gå in i köket. Dörren var stängd och när han försökte öppna den så var det precis som att någon höll emot. Ni vet hur man får upp dörren litegrann, men sen stängs den igen. I alla fall så trodde han att det var ungarna som höll på att busa, så han skrek åt dem att sluta. Till slut fick han upp dörren helt och då var det ingen alls i köket.

Ganska nyligen när jag var ensam hemma i huset, så hade jag varit i mitt rum på övervåningen. Jag hörde hur det lät som att någon spelade på gitarren nere i min lillebrors rum. Eller spelade, som att någon drog över strängarna bara ibland. Sen mitt i allt så lät det precis som att någon hade slagit gitarren i väggen så den skramlade rejält.
Jag var tvungen att gå in och kolla om den eller något annat hade ramlat, men det hade det inte.

Sen hade min mamma och lillebror varit själva hemma. Mamma var i sovrummet och min lillebror var påväg dit. Mitt i allt så lät det som att något kraschade, som att massa saker hade ramlat, precis bakom honom. (Alltså, rakt ute i luften.) Han hade såklart blivit livrädd och mamma likaså eftersom hon inte hittade någon förklaring till vad det var.

Sen har även mamma sagt att hon hört fotsteg, som att någon går här på övervåningen, när det bara varit hon som varit hemma.


Gillar inte det här huset lika mycket längre, om man säger så.. Det har hänt lite fler saker, men som inte är lika skrämmande, så jag tar inte upp det.


//  http://omniasolvunt.blogg.se/
Postat av: Geccod

Seriöst, jag blir rädd av att läsa sånt här.. Spök-relaterat är dyng creepy, tycker jag och ändå läser jag det. Förstår att du inte tycker om huset.

2008-09-23 @ 22:15:56
URL: http://geccod.blogg.se/
Postat av: Erika

Wow jag älskar det ockulta, kul att jag hittade din blogg:)

2008-10-08 @ 21:16:13
URL: http://erikachristina.blogg.se/
Postat av: Jennie

Ohh.. Underbart med aktiviteter. Det har jag med hemma i min lägenhet. Saker som flyttar sig, dörrar som öppnas.



Men jag blir inte rädd för det. Har aldrig varit det. Jag ser det som något naturligt. Andar vill också synas och höras.

2008-10-13 @ 22:43:29
URL: http://jen82.wordpress.com
Postat av: Kina

Hittade denna bloggen på toppblogg och blev nyfiken.

2008-12-03 @ 09:38:29
URL: http://metrobloggen.se/erhit
Postat av: Anonym

Jag känner en kille som hade en tjej för ett tag sedan,ivilketfall så gick han till sitt jobb som vanligt och hans tjej tog ett bad på morgonen.. efter han gått en bit ifrån hans lägenhet ringer hans mobil det var hans tjej som ringde honom och bad honom komma hem fortare än kvick för hon hörde någon sitta i sovrummet bredvid badrummet spela gitarr. Precis som du hade varit med om..ville bara säga det för det var ju ganska likt din berättelse med gittaren tänkte jag.

När han kom hem såg/hörde han ingenting men han har dock varit med om mångamånga spöksaker hemma i sin lägenhet.

2009-07-20 @ 00:40:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0