Feel it?

Inlägget skrevs: 2008-09-17 klockan: 17:47:53
En kompis berättade att hennes mamma har köpt ett gammalt hotell som är nästan 100 år gammalt, långt ute i skogen nånstans i Eskilstuna. Så skulle dom ha inflyttniningsfest och på ALLA kort som togs den kvällen är rummet fullt med vita "orber" som man kan se på t.ex Hemsökta hus på tv4 plus. Jätteläskigt. Hon sa att man inte såg dom under festen, men på korten är rummet fullt med dom. Och det ser inte ut som damm eller fukt, alltså detta var från 3 olika kameror. Skitskumt.

Hur som helst så blev jag ju jättenyfiken och följde med henne till hotellet en dag. En kompis skulle med, men hon blev försenad så jag åkte dit först och mötte upp hon som bodde där. Hon sa att ett av rummen hade en hemskt historia bakom sig och att alla får en otrevlig känsla av att vara i det rummet. Men hon berättade inte vilket rum. Så när jag var på övervåningen och det stog två likadana rum jämte varandra så gick jag in i ena, det gick bra. Sen i det andra så fick jag gåshud, iskall känsla och ville fort som fan lämna rummet. Så ser jag min kompis stå med en lurig min och sa "Detta är rummet."

Senare när min försenade kompis kom dit, så berättade vi inget om rummet. Så skulle vi spela spel och hon som bor där säger åt min andra kompis att "vara snäll och hämta spelet, det ligger i rummet till höger på övervåningen".
Sagt och gjort, min polare gick upp på rummet och snabbt hördes ett "Va fan gör ni?"
"Va?" sa vi.
"Ja, vad var det för gällt skrik? Skitläskigt.. lät som ett barn, var det du Angelica?"

Vi bara tittade på varandra.
Postat av: Alexandra

Usch, läskigt! Det där med orber har också hänt mig. På julafton togs det en hel del kort och på nästan alla kort i just vardagsrummet är det fullt med sånna! Vissa är ganska stora också..

2008-09-18 @ 16:15:23
URL: http://omniasolvunt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0